Chcesz zaprezentować asortyment swojego sklepu? Chcesz, żeby Twoje produkty wyglądały perfekcyjnie i przyciągały uwagę potencjalnego klienta? Może po prostu chcesz bardziej profesjonalnie pokazać to, co masz w ofercie? Z nami możesz zyskać wszystkie trzy elementy i jeszcze więcej! Profesjonalna fotografia produktowa na wyciągnięcie ręki! Nie czekaj i postaw na doskonałe zdjęcia produktów, zanim zrobi to Twoja konkurencja!
Czym jest fotografia produktowa?
Fotografie produktowe, czyli łączące przekaz emocjonalny z zaprezentowaniem danego produktu. Mają za zadanie zachęcić do wyboru tego, a nie innego przedmiotu. Prezentacja produktu w sposób możliwie najbardziej sprzedażowy, a przy tym danie klientowi pewnego ładunku emocjonalnego, budującego w nim chęć zakupu. Zastanów się, w jaki sposób wybierasz produkty, które ostatecznie kupujesz. Najpewniej, w pierwszej kolejności – patrzysz na ich zdjęcia. To w jaki sposób zostały zaprezentowane, jaka jest narracja wokół nich oraz jak, to co widzisz, działa na Ciebie – osobę zainteresowaną zakupem. To właśnie fotografia produktowa!
Nie sztuką jest zrobić “dobre zdjęcie”, przy użyciu “dobrego aparatu”. Każdy produkt, zależnie od rodzaju, przeznaczenia i przekazu, należy sfotografować nieco inaczej. Dlatego właśnie warto postawić na pomoc profesjonalistów i dobrać te elementy zgodnie z wytycznymi. Nie każdy fotograf jest w stanie świetnie zrobić zdjęcia produktów. Nie każdy też, nada się do fotografowania portretów. Wymaga to nieco innych umiejętności, innego poczucia estetyki i innego podejścia do danego tematu. Tematu fotografowania produktów nie należy traktować byle jak – w końcu od zdjęć w dużej mierze zależy, czy klient dokona zakupu!
Co jest ważne w fotografii produktowej?
Poza, co jasne, umiejętnościami fotografa i doświadczeniem w fotografowaniu produktów różnego rodzaju, ważne jest kilka elementów. Światło, sprzęt, wyposażenie studia i wizja do zaprezentowania. Coraz więcej sklepów, również tych mniejszych, zaczyna stawiać na najwyższą jakość fotografii swoich produktów. Potencjalnie niebezpieczne byłoby zostanie w tyle. Co jest najważniejsze przy prezentacji produktów?
Aparat – zaskoczony? Nie wystarczy jakikolwiek sprzęt, żeby zrobić dobre zdjęcia produktowe. Aparat też musi mieć odpowiednią jakość i jego osprzęt musi być prawidłowo dobrany do produktów. Jasne – dużo ludzi robi zdjęcia telefonem i już, bo przecież smartfony robią coraz lepsze zdjęcia. Natomiast sprawa jest prosta – albo chcemy mieć dobre zdjęcia produktowe albo chcemy sprzedawać. Odpowiedź nasuwa się sama.
Pomysł – mało techniczny element, ale niekoniecznie mniej ważny od reszty. Doświadczenie i pomysł potrafią zrobić świetną robotę. Dużo zależy od zmysłu fotograficznego i umiejętność ujęcia pewnych detali w kadrze. My to mamy, dowodzą temu dziesiątki docenionych projektów produktowych na naszym koncie! Nie warto stawiać na przypadek – doświadczeni specjaliści, to połowa sukcesu.
Obiektywy – masz świetny aparat, więc nic Ci nie grozi? Do zdjęć produktowych musisz mieć odpowiednie obiektywy. Zależnie od produktu, jaki prezentujesz, należy go odpowiednio dobrać. Dopasować, do tego co i jak chcesz pokazać. Klient zwraca uwagę na każdy detal i nie ma tutaj miejsca na błędy.
Światło – niezwykle ważne podczas fotografowania produktów. Z jednej strony musi być możliwie najmniej sztuczne, z drugiej natomiast możliwie najmocniej ma pomóc w eksponowaniu detali. Kluczowa będzie tu rola oświetlenia, żarówek, lamp, lamp błyskowych i wszelkich skupiaczy oraz rozpraszaczy światła. Samodzielnie, czy “chałupniczo”, ciężko o uzyskanie takiego efektu.
Tła – sprzedajesz na portalach aukcyjnych? Może we własnym sklepie internetowym? Nieistotne gdzie, istotne jest natomiast, że większość platform ma pewne wymagania i nie wybacza błędów. Portale aukcyjne na przykład wymagają całkowicie białego tła. Nie, niemal białego, całkowicie białego. Inaczej albo zdjęcie zostanie odrzucone, albo cały produkt będzie niżej w wynikach wyszukiwania. Dobór odpowiedniego tła może często decydować o atrakcyjności produktu. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań. My natomiast mamy ogromne doświadczenie i wiemy jak dobrać tło do klimatu i rodzaju produktów. Nasze realizacje po prostu spełniają swój cel.
Postprodukcja – odpowiednie obrobienie zdjęć po ich wykonaniu. Przeglądając poradniki na temat fotografii produktowej, zauważysz, że często podczas robienia zdjęć, w kadrze znajdują się elementy, których finalnie nie widać. Obróbka ma za zadanie je usunąć, wyeksponować produkt i wyostrzyć jego atrakcyjność. Inaczej wygląda obróbka portretów, a inaczej produktów. Liczy się każdy detal i tego etapu pominąć nie można. Jesteśmy profesjonalistami – zawsze pracujemy na legalnych i w pełni licencjonowanych programach.
Dlaczego my?
Mamy za sobą mnóstwo sesji produktowych. Od zdjęć łatwych, po produkty niezwykle trudne do pokazania. Wielokrotnie dowiedliśmy, że nie ma dla nas rzeczy nie do wykonania, a potwierdzenie znajdziesz w naszym portfolio. Zajmiemy się wszystkim od początku, do końca. Budowa odpowiedniej narracji, wykadrowanie, dobranie detali, tła i światła – to wszystko zrobimy za Ciebie. Chcemy poznać Twoją firmę i produkty, bo tylko wtedy jesteśmy w stanie uchwycić na zdjęciach wszystko, co chcesz sprzedać. Jesteśmy otwarci i kreatywni. Nie ma dla nas projektów niewykonalnych. Zrobimy dla Ciebie wszystko, aby Twój produkt nie tylko wyglądał profesjonalnie i sprzedażowo, ale również przyciągał uwagę i wzmagał chęć zakupową.
Co musisz wiedzieć?
Otrzymasz od nas wszystko czego potrzebujesz. Od próbnych zdjęć, po obrobione i gotowe materiały w odpowiednich formatach. Pomożemy Ci dobrać wymiary do sklepu oraz w taki sposób dopasować kadry, żeby pasowały najlepiej do Twojej wizji. Po wykonaniu zlecenia, gotowy projekt jest Twoją własnością i dysponujesz nim w taki sposób, w jaki tylko chcesz. Bez ukrytych kruczków. Pracujemy na Twoje zadowolenie i to Tobie efekt ma przynieść sprzedaż. W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji.